„I participated in Lorraine Mannion's two-day workshop on Academic Presenting at the Leibniz Institute for the Social Sciences in Mannheim in September 2016. Lorraine raised my awareness of the differences between good and bad presentation styles and of the importance of professional slide design. She also gave us useful training in intonation, pace and non-verbal communication. While delving into very diverse scientific topics with great commitment, she assisted us in getting our main message across and in reducing the "visual noise" on our slides. Her workshop will certainly have a lasting impact on my future presentations at both internal meetings and international conferences. All in all, I thoroughly recommend her workshop.”  
Jan-Lucas Schanze, GESIS - Leibniz Institute for the Social Sciences

 

Dank Lorraine Mannions tollem Seminar konnte ich in wenigen Tagen mein Niveau des Academic Writing deutlich verbessern. Sehr kompetent, strukturiert und feinfühlig gab sie uns ein kurzes intensives Training, das sich ganz unseren Bedürfnissen anpasste. Vor allem zu loben waren ihre hilfreichen Tipps bei konkreten strukturellen, konzeptionellen und stilistischen Fragen, die uns die Arbeit an englischsprachigen Artikeln und Dissertationen wesentlich erleichtert haben.
B. Tahmaz, Stipendiatin, Stiftung Wissenschaft und Politik, Berlin

„Frau Lorraine Mannion hat am 6./7. August 2012 in unserem Auftrag und im Rahmen unserer Aufgabe der Doktorandenqualifizierung als Koordinierungsstelle des vom Bundesministerium für Bildung und Forschung geförderten Forschungsschwerpunktes „Steuerung im Bildungssystem“ einen Workshop zur Qualifizierung der im Forschungsschwerpunkttätigen Doktoranden mit dem Titel „Academic Writing“ an der Freien Universität Berlin durchgeführt. Auf Grundlage der Evaluationsdaten hat Frau Mannion einen sehr erfolgreichen Workshop realisiert, in dem die Teilnehmer/innen alle für sie relevanten Aspekte berücksichtigt sahen und das Gefühl hatten, etwas Neues gelernt bzw. ihre methodischen Kompetenzen erweitert zu haben. Die Inhalte waren für die Teilnehmer/innen vor allem hilfreich für die jeweilige wissenschaftliche Arbeit in den SteBis-Projekten. Besonders hervorzuheben ist das besonders angenehme Arbeitsklima, das Frau Mannion herstellen und durchgängig aufrechterhalten konnte, wie auch die Möglichkeit, den Teilnehme/innen fortwährend Gelegenheit zu bieten, eigene Fragen und Sichtweisen einzubringen. Die Teilnahme am Workshop war für die Teilnehme/innen sehr lohnenswert."

Anne-Katrin Lehmann, SteBis-Koordinierungsstelle, FB Erziehungswissenschaft und Psychologie an der Freien Universität Berlin

 

“Lorraine Mannion provided me with individual coaching for academic writing and presentation last year. What I have profited from her is not only to improve my pronunciation and grammar, but also how to compose and present texts academically. I am very impressed by her analytical and heuristic method of teaching and her faculty of arranging different kinds of materials. I can still remember that she always attached more importance to the argumentative structures of the texts and urged me to reconstruct and to reformulate the arguments step by step. Her teaching provides a model for students who want to learn how to express and argue clearly and accurately in addition to improving their linguistic skills. All in all, she was an excellent instructor.”
Wei Cheng PhD-student Graduate School for Ancient Philosophy at Humboldt-University Berlin

 

“Thank you very much for the corrected abstract. It worked! On the basis of the abstract you  corrected I created one which I sent as a proposal to a conference. I have been accepted. This autumn I am going to take part in the conference of the Royal Geographical Society. I am truly happy!” 
Agnese Sofija Kusmane, Brandenburg University of Technology (BTU), Cottbus

 

“Lorraine managed to teach us in only one day everything we need for good scientific writing, especially the unwritten rules and all the common pitfalls. She also succeeded in explaining the different use of the English language in the various disciplines of science because our group consisted of human and natural scientists. I should have attended Lorraine`s course at an earlier stage of my studies because that would have helped me a lot during the writing process of my thesis. I am so happy that I have now got all the tools that will support my writing. Thanks!”
Antje Reinecke, Potsdam Graduate School, University of Potsdam


 

“As a native English speaker I gained hugely from Lorraine’s seminar. Academic writing requires a precision of grammar and style beyond that of normal daily language use. I found the revision of (sometimes long forgotten) grammar and clarification of the differing requirements of American and British Academic English invaluable. I have retained the writing guides and website references provided as a long-term resource, and I recommend her seminar highly.”

M. Horan, Institute for Transcultural Health Studies, Viadrina European University

 

“Lorraine taught us in only a few hours (and with much patience and warm-heartedness) more than I'd ever imagined about the perks of writing academic English. Although I don't consider myself a raw recruit, I can honestly say that I was astonished at my own error-proneness. I won't make those mistakes again, thanks to Lorraine. Thanks for the wonderful course.”

Tina Meißner, Fachbereich Informatik und Medien. Fachhochschule Brandenburg


“For me, one of the many issues this course on Teaching in English has shed light on is the intricacy underlying every aspect of linguistic expression between persons conveying and those receiving entirely new information or known contents viewed from unfamiliar angles. What Lorraine stressed particularly - in response to the heterogeneity of individuals attending, resulting in necessary adjustments made on the spot in order to guarantee the inclusion of all participants - was the awareness paid to everyone's personal linguistic background in a multilingual environment. This in itself is a point in all types of academic exchange today, the importance of which can hardly be overstated and which was reflected clearly in the course of this seminar. Thankfully, Lorraine Mannion has therefore provided us with insight into the nuanced nature of the English language, as well as with lots of materials which I will surely refer to in the future.
Daniel Patiesky, International Graduate School, University of Martin-Luther Wittenberg-Halle

 

"I would like to thank you so much for the great workshop! It was extremely informative and I particularly appreciate the fact that you pointed out the mistakes I make while simultaneously giving me words of encouragement. As far as my academic writing in English is concerned, I have only sporadically received any feedback, therefore your expert opinion is greatly appreciated, and it really makes me feel like writing again!"

Dr. Izabella Parowicz , Koordinatorin des Masterstudienganges, "Schutz Europäischer Kulturgüter" Viadrina European University
 

“I greatly enjoyed the ‘Teaching in English’ seminar, which was organised as a two-day event at the BTU Cottbus. During the seminar Ms. Mannion provided the participants with plenty of practical tips and hints on using English in the teaching process. The vocabulary exercises and grammar recap were very helpful too. It was also great to present an excerpt from one of my lectures and to get professional feedback from a native speaker on the common mistakes in spoken language, which was definitely a highlight of the event.  Furthermore, the atmosphere in the seminar was very friendly and constructive. I will be looking forward to attending further seminars held by Ms. Mannion.”

Dr. Dmitry Palekhov, Department of Environmental Planning, Brandenburg University of Technology, Cottbus-Senftenberg

 

 „Ich habe das Seminar „Academic Writing“ besucht, das Lorraine Mannion an der Universität Greifswald im Juni 2012 gegeben hat. Es war ausgewogen, professionell, kurzweilig und machte großen Spaß. Lorraine gab absolut wertvolle Tipps für meine „Abstracts“ und wissenschaftlichen Arbeiten. Herzlichen Dank! Für mich war das Seminar eine echte Bereicherung und ich kann es wärmstens empfehlen.“

Katja Wolter, Steinbeis-Forschungszentrum, Technologie-Management Nordost, Greifswald

 

„Mit Ihrer freundlichen und erfrischenden Art begeistert Sie die Teilnehmenden sowie das Team des Zentrum für Weiterbildung und überzeugt mit fachlichen Wissen, didaktischen Kompetenzen und qualitativhochwertigen Workshops in englischer Sprache. Sehr gern empfehlen wir Frau Mannion als hervorragende Dozentin weiter.“
Auszüge aus den Evaluationen der Workshops von Teilnehmenden an der TU Dresden:

 „…herausragende Sprachkenntnisse der Leiterin“

 "I enjoyed the course so much with Ms. Mannion that I would definitely like to join her for other seminars at TU Dresden. Thank you very much for the great course, I learned a lot.”

Katrin Müller, Zentrum für Weiterbildung, Technische Universität Dresden

 

Am 9. Dezember 2013 besuchte ich, im Rahmen der hochschuldidaktischen Wochen, den Kurs „Academic Writing in English" an der Universität Magdeburg bei Frau Lorraine Mannion. Frau Mannion hat es mit ihrer sehr herzlichen Art geschafft, alle Teilnehmer bei jeder Aufgabe mitzunehmen und alte/neue Information (wieder) zu vermitteln. So war es möglich, dass Teilnehmer mit verschiedenstem Niveau am Ende der Veranstaltung sehr zufrieden nach Hause gehen konnten. Unglaublich, dass Sie es schaffte mir in der kurzen Zeit so viel neuen Input zu geben und vor allem die Bedenken zum Schreiben zu nehmen. Diese Motivation habe ich auch für meine Arbeit mitnehmen können. Es bleibt mir zu sagen, dass ich den Kurs mit Frau Lorraine Mannion jedem „wärmstens” empfehlen kann – auch zu einem wiederholten Male!

Katharina Marie Stephan, Hochschule Anhalt/Bernburg

 

Frau Mannion bereichert das Weiterbildungsprogramm der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg mit ihren Veranstaltungen "Presenting in English" und "Academic Writing". Sie wird von unseren Teilnehmer/innen als sehr kompetente und freundliche Dozentin wahrgenommen. Frau Mannion geht stets individuell auf die Teilnehmer/innen ein, gibt jederzeit konstruktives Feedback und versteht es ganz hervorragend, eine großartige Workshopatmosphäre zu schaffen.

Dr. Sandra Maihöfner, Referat 3.2 - Personalentwicklung, insbes. Aus- und Weiterbildung, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

 

Das Seminar 'Teaching in English' war eine grosse Bereicherung für meinen Umgang mit der englischen Sprache in Unterrichtssituationen. Frau Mannion hat mit viel Enthusiasmus den englischen „Sprachgeist" im Seminar erlebbar gemacht. Vielen Dank!

Prof. Dr. rer. oec. Willi K. M. Dieterle Technische Hochschule Wildau

 

"I participanted in Lorraine's workshop "Presenting in English" at Bauhaus University Weimar in December 2015 . I found her dedication to her work, the extent of her knowledge about the subject matter as well as her patience with the participants, who had, I should add, different competence levels, praiseworthy. The content of the workshop was very well planned and she guided the students through a highly communicative and engaging process. Her good humour along with her seriousness about what she was doing made it a pleasant and fruitful workshop for me."

Golnaz Sarkar Farshi, PhD student at Bauhaus-Universität Weimar

 

"Frau Lorraine Mannion versteht es, Englisch-Workshops mit zusätzlichen Perspektiven zu bereichern und damit exakt für eine bestimmte Zielgruppe zuzuschneiden. Bei einer Veranstaltung der Geschäftsstelle der Helmholtz-Gemeinschaft hat sie einen Ganztagesworkshop für Wissenschaftlerinnen durchgeführt. Neben der Fremdsprachenvermittlung spielten hier die Besonderheiten des Wissenschaftssystems, Gender aber auch interkulturelle Aspekte eine große Rolle. Damit konnten wir unseren Teilnehmern ein individuell zugeschnittenes Programm präsentieren. Daher kann ich Sie als Trainerin wärmstens empfehlen."
Dr. Birgit Gaiser Referentin Mentoring und E-Learning, Helmholtz-Gemeinschaft

 

Druckversion Druckversion | Sitemap
© Lorraine Mannion